Prodej nových vozů s hybridním pohonem se v prvním pololetí zvýšil meziročně o 174 procent na 11.063 aut. Z toho plug-in hybridy do zásuvky rostly trojnásobně na 2187 vozů. Naopak odbyt elektromobilů v porovnání s loňskem stagnoval na 1262 vozech, což je jen o osm více než loni. Vozy s plně nebo částečně elektrickým pohonem se na celkových prodejích nových aut v ČR podílely téměř 11 procenty. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Nabídkou hybridních a elektrických vozů si automobilky snižují průměrné emise na flotily vyráběných vozů. Za překročení limitů jim v EU hrozí sankce. V kategorii hybridů stále dominuje Toyota s 2702 prodanými vozy, následuje Ford s prodejem 1539 aut a třetí je Škoda Auto, která prodala 1292 Octavií a Superbů s hybridním pohonem. V kategorii plug-in hybridů byla Škoda se 774 vozy nejprodávanější.
Podíl hybridních pohonů na prodejích Toyoty v pololetí přesáhl 52 procent. „K našemu úspěchu přispěla také bezproblémová skladová dostupnost vybraných modelů a dostatečné výrobní alokace se standardní dodací lhůtou. Zájem o hybridy chceme v létě ještě podpořit edukativní kampaní,“ řekl generální ředitel Toyoty v ČR Martin Peleška.

Nejvíce elektromobilů prodala díky nástupu modelu Enyaq Škoda se 461 registracemi, následuje Volkswagen s prodejem 159 vozů a Tesla se 119 prodanými elektromobily. Podle šéfa českého zastoupení Škoda Jiřího Maláčka je téměř 100 prodaných enyaqů v červnu důvodem k optimismu, na rozdíl od váznoucích dodávek ostatních modelů kvůli chybějícím dílům. 

Plán podpořit elektromobilitu u nás s vozem, který spojuje moderní, plně elektrický provoz s vlastnostmi, které nejen čeští zákazníci značky Škoda oceňují, je zatím na dobré cestě,“ dodal generální ředitel.

Zdroj: ČTK